Korv med mos version 2.0



En riktig gammal klassiker men här i en förnyad version!
Korv med mos är säkert en stor favorit hos många, men inte hos mig.
Det kan vara gott sådär en gång i halvåret, och denna "gång" infann sig ikväll.
Jag hade verkligen noll idéer på vad jag skulle kunna laga för middag ikväll, och är ganska trött på att stå i köket efter att ha gjort tre misslyckande försök att baka nötkakor! Nåväl.
Jag gör min mos av sötpotatis och äter en korv med 98% kötthalt.
Lökketchupen slängs snabbt ihop och både lök och ketchup är ekologisk, så även broccolin och senapen.
Det smakar så mycket godare när råvarorna är av god kvalité.

Sötpotatismoset är enkelt att tillaga och är så gott!
Mycket godare än potatismos gjord på vanliga potatisar.
Skala och koka fyra stora sötpotatisar mjuka.
Mosa sedan potatisen och tillsätt en skvätt mjölk, salt och vitpeppar.

Till lökketchupen finhackar du en halv lök och blandar sedan ut i ketchup kryddat med svartpeppar.

Kommentarer