Vegansk chokladfudge



Gudomligt god vegansk chokladfudge.
Så god att det inte går att sluta äta typ. Jag smaskade glatt i mig bit efter bit innan jag ens lagt upp bitarna för fotografering. Jag får nog ändå påstå att dessa går att äta med gott samvete.
Allt som innehåller choklad går alltid hem hos mig, så det är nog inte konstigt att dessa blev en sensation här hemma.

Du behöver!
  • 150 g skalade hasselnötter
  • 3 msk kokosolja (doft och smakfri, Renée Voltaire)
  • 1 krm vaniljpulver
  • 3/4 dl raw agavesirap
  • 3/4 dl kakao
  • 60 g vegansk choklad 
  • en nypa himalayasalt
Gör såhär!
Mixa hasselnötterna fint.
Tillsätt sedan kokosolja och en nypa Himalayasalt, mixa samman.
Tillsätt sedan övriga ingredienser förutom chokladen, mixa.
Platta sedan ut massan i en lagom stor form (ca 15x10 cm)
Ställ i kylskåp några minuter.
Smält chokladen och bre ut över fudgen, låt sedan stelna på nytt.

Förvaras i kylskåp.

Kommentarer