Naturliga rengöringsservetter för ansiktet

För mig är det oerhört viktigt att använda så naturliga saker som möjligt.
Jag vill inte att naturen, men framförallt djuren ska lida för att jag vill konsumera något.
Här har jag listat olika rengöringsservetter som ska vara naturliga och schyssta mot miljön!
Dessa produkter ska vara veganska och därmed inte testade på djur.
Servetterna får en kortare recension, var de går att köpa och blir betygsatta av mig.

Faith in nature 
Frisk doft som kan liknas vid citrus.
Servetten känns helt okej mot ansiktet och tar effektivt bort smuts och smink. 
Servetten är 100% biologiskt nedbrytbar och fri från SLES, parabener och alkohol. Jag blir dock lite fundersam över att den är märkt med 99% natural, vad är den andra 1% procenten då?
Finns att köpa på jordklok
Betyg: eeeee






natracare
Tyvärr alldeles för markant doft av citrus.
Det kändes jobbigt att rengöra ansiktet med servetten när doften är så stark. Själva servetten känns okej mot ansiktet, men efteråt känns huden stram och nästan lite klibbig! Servetten tar även bort vattenfast mascara och läppstift. 
Betyget dras ner av att doften är så stark, samt att det känns klibbigt och stramt i ansiktet efter användning. Finns att köpa på jordklok  
Betyg: eee



benecos
Denna doftade inte gott!
Väldigt stark citrusdoft, så pass att det nästintill var omöjligt för mig att använda servetten.
Servetten var något tjockare än tidigare prövade servetter.
Servetten i sig var mjuk och skön mot ansiktet.
Känslan i huden efter användandet av servetten upplevdes dock lite stickande och klibbig.
Jag kände mig inte nämnvärt renare efter användningen än vad jag gjorde innan. 

Finns att köpa på jordklok.
Betyg: e




dr.organic
En väldigt blöt servett detta!
Nästan så att jag förväntade mig att ansiktet skulle fyllas med skum när som helst.
Servetten har en frisk och något stark doft.
Huden kändes väldigt len och mjuk efter användandet. Av alla servetter jag testat ger denna bästa känslan i huden efteråt.
Finns att köpa på jordklok


Betyg: eeee

Kommentarer