Mysig helg med Olof Viktors

Som är mitt absoluta favoritcafé på Österlen i Skåne, och där tillbringade jag min eftermiddag igår tillsammans med en mycket god väninna.
Det är inte första gången jag besöker Olof Viktors, tvärtom blir det ett par besök om året faktiskt. Ibland bara för att ta en kopp kaffe och en gudomlig fika samtidigt som jag läser in glosor till engelska provet. Någon gång har jag firat min födelsedag där, en annan gång har jag firat någon annans födelsedag där. Ibland kör jag dit enbart för att handla hem några påsar av deras fantastiskt goda teer. Ja ni hör, jag hittar alla anledningar till att köra dit och fika!
Anledningen till att jag uppskattar Olof Viktors så mycket är deras val av naturliga äkta råvaror. Jag hittade detta ställe som av en händelse när jag sökte på tillsatsfri glass för drygt två år sedan och halka då in på deras hemsida. Vi körde ner och besökte bageriet och tog oss en fika, sedan dess har jag varit frälst! Jag kan verkligen rekommendera er ett besök här om ni precis som jag uppskattar äkta vara lagat från grunden! Olof Viktors har både inne och uteservering på sommaren.
Stilen är rustik och mysig, anor från förr är bevarade i byggnaderna.

Min födelsedagsfika


Fika för att fira någon annans födelsedag


Tentapluggs-fika


En julfika från förra året


En lunch från i somras


Och till sist min fika igår!


Nu ska jag avnjuta en kopp värmande te, närmare bestämt Chai te som jag köpte igår på Olof Viktors.



På återseende!

Kommentarer