Veganska pannkakor

 


Det ser ut att bli ännu en fantastisk dag med strålande solsken, jag och hunden ska strax bosätta oss i trädgården och bara njuta av att våren äntligen är igång! Jag startar dagen med att äta några veganska pannkakor till frukost. Dessa pannkakor är så otroligt läckra och blir så himla fina i min lilla stekpanna. Eftersom det är helg äter jag mina pannkakor med hackade pistagenötter och agavesirap. Pistagenötter och agavesirap ihop är magiskt gott! 

Du behöver!
  • 2,5 dl havregryn (glutenfria vid celiaki)
  • 2 ekologiska bananer 
  • 1 dl rismjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 2,5 dl mandelmjölk
  • 1 krm vaniljpulver
  • Olivolja till stekning
Gör såhär!
Mixa samman alla ingredienser i en matberedare eller med en stavmixer.
Klicka ut ca 0,5 dl smet till varje pannkaka, gärna i en liten stekpanna eller ett plättjärn.
Stek pannkakan på medelvärme några minuter på var sida. Servera med valfritt tillbehör.

 

Kommentarer