Svalkande vegansk smoothie på hampaprotein


Detta fantastiska vårväder kräver en svalkande frukost. Idag gjorde jag mig en smoothie på hampaprotein, banan och jordgubbar. Hampaproteinet som jag använder från Renée Voltaire är mörkgrönt till färgen (precis som det ska vara) och smoothien får därför inte en fullt så aptitlig färg, men jag kan garantera att smaken är fantastiskt god! I mitt recept använder jag mig av mandelmjölk, men det går bra att använda sig av vilken växtbaserad dryck man vill. Just nu kan du köpa detta hampaproteinpulver hos Matsmart för halva priset! Hur bra är inte det? Klicka HÄR för att komma till Matsmart.

Du behöver till 1 stort glas! 
  • 2,5 dl mandelmjölk (eller annan växtbaserad dryck)
  • 1 liten banan
  • 2,5 dl frysta jordgubbar 
  • 1 krm vaniljpulver
  • 2 msk hampaproteinpulver 
Gör såhär! 
Mixa samman alla ingredienser i en mixer som klarar av att mixa sönder de frysta jordgubbarna.
Servera direkt, förvara annars i kylskåp fram till servering.





I samarbete med Matsmart

Kommentarer