Helgen är räddad



Idag hämtade jag ut mitt enorma paket som jag beställt från matsmart tidigare i veckan.
En del av det jag handlade kan ni se på bilden ovan. Det som inte fick plats på bilden är majs, kaffefilter, lite mer nötter, pasta och kakaonibs! Just nu finns det mycket nötter, pumpafrön och dadlar inne på matsmart, vilket jag konsumerar en hel del av! Pumpafrön har jag på gröten var morgon, nötterna som mellanmål/snacks och sen bakar jag enormt mycket med nötter som huvudingrediens. I vanliga fall köper jag inte färdiga bars då jag helst gör egna, men denna gången fick bli ett undantag och jag köpte några stycken av de barsen som ni ser på bilden. Det är kul att testa något nytt, dessutom är det svårt att hitta passande bars som vegan. Det gäller att passa på när jag väl hittar något som är prisvärt dessutom. Just nu känns det dessutom som att jag är på språng mer eller mindre hela tiden, en bar liggande i bilen eller i väskan räddar de flesta eftermiddagarna när blodsockret sjunker.

Nu sitter jag och funderar på vad jag ska baka för något med allt gott jag handlat!
Jag vill testa något nytt men kommer definitivt göra både mandelsmör  och mina vegandrömmar.
Jag misslyckades radikalt med att göra en jordnötssmoothie häromdagen, kanske det är dags för ett nytt försök när jag ändå har ett helt kilo med jordnötssmör?

Fortsättning följer!

Kommentarer