Julmarknad

Idag åkte jag och mormor till Bosjöklosters Julmarknad!

En mycket trevlig Söndagsutflykt, Bosjökloster är så himla fint och naturen runt omkring är helt fantastisk. Jag hade gärna besökt Bosjökloster en dag utan julmarknad! Jag fascineras väldigt av allt som är gammalt och som har en historia bakom sig.

img_20161127_153227

Jag var ganska sparsam med mina inköp. Det fanns mycket fina handarbete i form av diverse julpynt, och jag fastande så för en poncho stickad i garn! Hade det inte varit för att den kostade nära 1000 kr så hade den fått åka med hem.
Istället blev det julgodis och julkaffe som julpynt på mitt fat.

img_20161127_223226

På vägen hem svängde jag inom Helen på Nyby Blommor och köpte en krans som jag ska ha på ytterdörren. Jag köpte även ett träfat med ljuslyktor som ska agera adventsljusstake.

img_20161127_223027

Nästa helg är det julmarknad på Fogdaröd och det får nog bli ett besök där också.

Kommentarer